Vanapere köögikatsetused

Maikuu viimasel nädalavahetusel käisin mini-puhkusel Barcelonas. Võtsin aja maha ja veetsin 72 tundi Barcelonas ringi kõndides ja süües. Läbisime üle 25 km päevas ja selle aja jooksul jõudsin külastada 11 söögikohta. Minu unistuste puhkus J Airbnb oli meil võetud Barcelona hipsterville-i ehk Gracia linnaosasse, mis on 15 minutilise jalutuskäigu kaugusel Sagrada Familiast ja linnaosas endas on palju huvitavaid söögikohti.

Nagu ikka enne reisile minekut, tegin eelnevalt uurimistööd, mis restorane ja kohvikuid külastada. Barcelona toidukultuur on kindlasti üks Euroopa kirevaimaid ja kohti, mida tasuks külastada on seal sadu. 72 tunni sisse neid kõiki kahjuks mahutada ei saa, 11 on isegi hea tulemus ja panin enda jaoks paika mõned kriteeriumid, mille järgi kohad valisin. Eesmärgiks oli külastada eri kontseptsiooniga tapase kohti, kus saaks proovida nii Kataloonia köögi spetsialiteete kui ka mõnda erilisemat tapasse kohta. Lisaks sellele, soovisin leida üles mõne peidetud pärli, millest ainult kohalikud teavad ja kus saaks tõelise Hispaania pererestorani elamuse. Michelini tähtedega restoranid jätan järgmiseks Barcelona külastuse korraks, kui saan reisiks varem ettevalmistada ja lauad juba pikalt ette broneerida.

Hispaanias on hommikusöök väikseim toidukord päevas. Meil aga oli ees kümneid kilomeetreid pikk jalutuskäik ja soovisime ennast hommikul korralikult päevaks ette valmistada.  Traditsionaalsed hommikusöögid seal on magusad saiad, kartuliomlett ehk tortilla de patatat ja röstisai või ja jamon ibericoga, mis ei täida kõhtu väga hästi ja ei hiilga ka oma erilisusega. Lisaks olen kõiki eelloetletud juba Madridi külastades proovinud. Seega, otsisin hommikusöökideks välja mõned huvitavad ameerika tüüpi hommikusöögikohad, kus toidud olid väga Instagrami sõbralikud 🙂

Hommikusöögi kohtade valikuga õnnestus meil see kord väga hästi. Need kolm (neli) kohvikut, mis ma eelnevalt välja olin valinud olid kõik väga maitsvate toitudega ja imehea kohviga. Esimesed kaks hommikut valisime kohad, mis jäid Gracia linnaosasse ja mis olid bistroo tüüpi kohvikud, kus sai nii munaputru avokaado röstsaiaga kui ka üleöö kaerahelbeputru. Granja Petitbo munapuder oli mõnusalt kreemjas ja jamon iberico, mis selle kõrvale serveeriti andis päevale mõnusalt tummise alguse.

Mama’s cafe serveerib hommikusööki terve päeva ja nende armsas siseõues oli väga mõnus pikka hommikusööki nautida.

Kolmandaks hommikuks valisime Instagrammi kuulsuse Flax and Kale restorani. See koht on tuntud oma huvitavate smuutide, acai-bowl-ide ja avokaado röstsaia poolest. Toitude presentatsioon oli seal tõesti kaunis aga kõhtu smuutist mina kahjuks täis ei saanud ning 9€ smuuti eest maksta on ka veidi narr. Põhikontingent seal tundusid olevat turistid ja teismelised, kes toidu saabudes pildistasid seda eri nurga alt 10 minutit, enne kui sai sööma asuda (tunnistan, et olin ka ise selles süüdi :)). Sarnane koht, millel on Barcelona peal kolm restorani on Ameerikapärane restoran Brunch&Cake, mille hommikusöögid on ka väga Instagrami-sõbralikud.

Lõuna- ja õhtusöökideks olin välja valinud paar kohta, mida kohalikud tuttavad olid soovitanud ja internetis uurides leidnud. Esimesel päeval tegime hilise lõunasöögi O’ Retorno restoranis. Selle varjatud pärli leidsin tänu Jutale, kes seda oma blogipostituses Barcelona kohta soovitas. O’Retorno restoran on Barcelona kesklinnas vaiksel tänavanurgal paiknev mereannirestoran, mis turistile kindlasti märkamata jääb nende tagasihoidliku välimuse tõttu. Koht oli aga täiesti täis ja kõrval laudadest kõlas ainult hispaania keelt. Restoran on kohalike seas populaarne ja koha saamiseks soovitan koha eelnevalt broneerida.

Nende galicia stiilis kaheksajalg oli üks paremini valmistatud kaheksajalgu, mis ma kunagi proovinud olen. See oli nii pehme ja kreemjas, et lausa sulas suus. Selle roa lihtsus oli ka hämmastav: kartulid, suitsupaprika ja aurutatud kaheksajalg. Lihtsuses peitub võlu. Lisaks sellele sõime frititud kalmaarirõngaid, mis olid ka väga hästi küpsetatud.

Cerveceria Catalana

Teise päeva lõunal külastasime Cervecería Catalana-t. Väga mõnus tapase koht ja soovitan kindlasti minna väljaspool tavalisi lõuna-ja õhtusöögiaegu, et vältida pikka järjekorda. Koht on populaarne nii turistide kui ka kohalike hulgas.

Võtsime erinevaid tapaseid nende menüüst, eriti meeldisid õlis keedetud artišokisüdamed, frititud kalmaarirõngad ja nende miniburgerid. Neil oli ka väga mõistliku hinnaga veinimenüü, soovitan kindlasti proovida ka nende sangriat. Cerveceria Catalana on väga hea asukohaga, lähedal la Ramblale. Ideaalne lõunasöögikoht, et puhata jalga shoppamisest.

Teise päeva õhtusöök oli selle reisi meeldejäävaim. Külastasime aasia tapasebaari Mosquito. See on väike dim sum restoran El Born-i linnaosas. Reserveeringuid nad ei võta, nii et soovitan minna kindlasti enne hispaania õhtusöögi algust, ehk siis enne kella üheksat. Jõudsime sinna veidi peale 8-t ja pidime ainul 10-15 minutit lauda ootama. Peale meid aga hakkas saba järjest pikemaks venima.

Proovisime kahepeale peaagu terve menüü, eriti meeldejäävad olidki just nende erinevad dim sum-id ehk pelmeenid ja cha siu bao ehk aurutatud saiad. Soovitan proovida nii paljuid erinevaid roogi kui jaksate, kõik on maitsev ja kõik road on jagatavad, mis teeb selle elamuse eriti mõnusaks. Mosquitos on hea valik käsitööõllesid, ja see ongi kõige parem valik aasia toidu juurde.

Mosquito dim sum-id

Magustoiduks võtsime mochi jäätise, mis oli imeline!!! Mochi on Jaapanist pärit riisijahust taignas jäätis. Rohelise tee ehk matcha ja šokolaadi mochid olid meie lemmikud. Juba nende pärast läheksin sinna igal ajal tagasi. Eriti vahva on see, et nad valmistavad nii mochi tainast kui ka jäätist ise kohapeal.

Parim mochi jäätis, mida proovinud olen

Lisaks toidukohtadele külastasin erinevaid väikeseid gurmeepoode ja turgusid. Mõned neist olin enne juba ära märkinud kaardile, mõne poe otsa aga komistasin juhuslikult. Maailmas on vähe selliseid linnu, kus oleks rohkem turge kui Barcelonas. Seal on neid nimelt 39! Mina jõudsin külastada nendest kahte: Mercat de la Boqueria ja Mercat de Santa Caterina.

Rahvamass la Boqueira turul

La Boqueria on pigem turistidele suunatud ja rahvast pungil täis turg, kus leiab nii väikeseid tapas restorane, kui ka värsket liha ja kala müüvaid kaupmehi. Mina proovisin seal ainult paari tapast, kõige meeldejäävam oli frititud tursapallid. Sinna tasub kindlasti minna jalutama, uudistama ja võib-olla ka mõnda tapast kaasa ostma, et seda siis hiljem pargis nautida. Seal vaba kohta leida, et istuda ja süüa on peaaegu, et võimatu ja lisaks sellele ei suuda ma ennast suures rahvahulgas hästi tunda.

Mercat de Santa Caterina tunneb ära oma kirju Katalaani kunstniku Enric Mirallese poolt kujundatud katuse jägi, mis kujutab puu-ja juurviljade värve, mida sellel turul müüakse. Santa Caterina turg on kindlasti rahulikum kui la Boqueria ja seal näeb ka kohalikke inimesi sisseoste tegemas. Turul on palju lette värskete puu-ja juurviljadega, värsket liha ja kala ning ka vorste, sinke ja jamon Ibericot saab sealt soetada. Lisaks sellele, on Santa Caterina turul ka paar tapas restorani, kus saab maitsta turul müüdavast toorainest tehtud tapaseid.

Navarro- Espai Gastronomic

Gurmeepoodidest märgiks veel kindlasti ära liha-ja juustupoe Navarro- Espai Gastronomic, kus müüdi kohalikke juustusid ja sinke-vorste. Lisaks oli seal huvitav veinivalik ja kaasa sai ka osta erinevates marinaadides oliive. Omanikud rääkisid inglise keelt ja andsid kõike juuste ja lihatooteid proovida ning oskasid ka hästi nende päritolust ja valmistamisest rääkida. Lihad ja juustud pakendasid nad ka ilusti vaakumpakenditesse, et need elaksid üle reisi tagasi Eestisse.

Kuuma Barcelona päikese all ei saa kindlasti ka ilma jäätiseta hakkama. Kaks kohta, mis mulle väga meeldisid olid Amorino ja Parallelo jäätisekohvikud. Neil oli päris mitu asukohta üle linna.

Amorino jäätisekohvik

Need kohad, mida teile siin soovitasin on ainult käputäis kõigest, mis mul kirja pandud oli ja lisaks sellele on Barcelonal kindlasti veel palju head pakkuda. Jagan teiega oma Citymaps-i Barcelona giidi, hakake jälgima, siis leiate kõik must-go kohad linnas üles.

Andke teada, mis teie lemmik kohad Barcelonas on, see ei jää kindlasti mu viimaseks külastuseks!

Kus Barcelonas süüa?

Olen Laura. Blogi pidanud aastast 2012. Siit blogist leiad minu lemmik katsetused, nii magusad ja soolased, Eestist ja maailma köökidest. Eriti sooja koha on võitnud minu südames aasia köögid, Korea köögiga esiotsas. Kui oled huvitatud koostööst, siis kirjuta laura@vanapere.ee